dilluns, 28 d’abril del 2014

¿A QUÈ JUGA, TONI TATXA?



Juro que començo a estar fart de dedicar tant de temps al Real Mallorca, però acabo de llegir el diari i m'anassabento del numeret montat ahir per Toni Planas, més conegut com a Tatxa, al decurs de l'entrenament de la primera plantilla del Mallorca a Son Bibiloni, recinte al que no fa més d'un més quasi em va mossegar a la gargamela quan li vaig dir que, si no pegaven un cop damunt la taula, en lloc de llepar tan el cul, el Mallorca desaparexeria.
       ¡"El Mallorca no desapareixerà mai. Encara que estigui a Tercera Regional"!, em va contestar un Tatxa al que els anys, pel que veig, ja no perdonen. Perque dir, a aquestes alçades, que el Mallorca no desapareixerà mai, tenint en compte els deutes que te a rere, i els compromisos adquirits per aixugarlos, cosa imposible si devallassin a Segona B, dir aixó, repeteixó, es no tenir.ne ni idea. O actuar com els astrussos...
        Toni Tatxa, jo no ho dubto, ha estat un mallorquinista de cor al decurs de la seva vida. Ara bè, així com altres rrera el Mallorca hi han perdut els pels del cul, a ell li anat millor les coses. Sempre ha sigut un homo d'amén, amén... no ha creat problemes i ha sigut ben compensat. La darrera d'aquestes compensacions va ser quan el convertiren en cap de seguretat del Real Mallorca, amb un sou de collons i uns coneixements respecte als que es obligat demanar.nos qué te a veure l'anterior feina de Tatxa, com a extraordinari i molt respetable taverner, amb la que va desenvolupar desde el primer moment que el Mallorca va entrar a Son Moix.
        Però un día Tatxa es va jubilar -vull pensar- ara s'avorreix i, com sembla que ja no menja de la ma del Real Mallorca, ara es dedica a seure al costat del meu estimat (encara que equivocat en el moment de les accions) Miquel Mesquida o a recriminar a Tolo Ramon, fotograf de Diario de Mallorca, que faci la seva feina a Son Bibiloni, amb qual cosa Tatxa deixà clar, clarissim, que aixó de la llibertat d'informació, i tambè la de expresió, no va amb ell.
        I es que la manca de llibertat d'expresió sempre, o quasi sempre, ha sigut marca de la casa, al Real Mallorca. Podría contar i no aturaria, però encara recordo quan Engonga demanava a Joan Frontera, per aquells temps cap de Premsa del club, que no em deixes entrar a Son Bibiloni. I com Olaizola, al que ara alguns promocionen per pujar a l'altar de primer entrenador, ens recordava, al meu amic Joan Rotger i a mí, que ell era "vasco, y se cómo trabajan los de ETA. Por tanto, si un día tengo que machacaros la cabeza no tendrè ningún problema". Tot aixó dies després de que un altre -jugador (?) del Mallorca- em fotes un rosari de bufetades a fora de Son Bibiloni. Em refereixo al tal Paco Sanz. El jugador més car, o un de els mes cars, de l'historia del Mallorca, si tenim amb compte que tan sols va jugar mija part d'un partit de Copa front el Sóller i que cobrava 45 milions de pesetes per temporada... I tot perque havía criticat al seu pare. Crítiques damunt uns fets que temps després es confirmaríen i que conduiren a que quedés fora del Real Madrid. Aquest però, Paco Sanz, va anar a judici. I va haver d'afrontar una sanció i una indemnizatció que encara, aquesta es la veritat, deu radolar per els Jutjats, perque vaig pensar alló de que "se la fiquín al cul..."
      Conto aixó per deixar clar que el de Toni Tatxa no es el primer cas al Real Mallorca que ha donat proves d'anar contra la llibertat d'expresió. I en podría contar moltes altres, però aquestes son les que jo he viscudes i a d'elles no pasarè. De totes maneres, que estigui en contra de la forma d'actuar de Toni Tatxa ahir a Son Bibiloni, no vol dir que no doni el meu -pobre- suport al comunicat que va emetre divendres la Federació de Penyes. Aixó ja ho comentava ahir. Una altra historia es que pugui estar d'acord -que no hi estic- amb el moment i dia que es va fer públic. Aixó tambè ho vaig deixar entendre, encara que tancava l'assumpte amb el comentari de que aixó eres "figues d'un altre paner".

PD.- I ara m'en vaig al Palau d'Esports de Son Moix, a on desitjo veure guanyar al Palma Air Europa. Espero tambè que la gent s'animi i es produeixi una bona entrada. El problema es que -sempre hi ha un problema- es rumoretja que hi assitirà en Rodolfo Fernández jr. Mala sort...



       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada