dissabte, 26 d’abril del 2014

AQUÍ, NO DDIMITEIX NI DEU



Fa anys, molts d'anys, tal vegada tants com uns quaranta, vaig haver de dormir al calabós (brut, amb pudor de pixum i amb un detingut acusat d'haver mort a un policia a Sevilla) de Comisaria. Ara no sé quants n'hi ha a Ciutat. Abans tan sols hi havía el calabós del sotorranis de Govern Civil. ¿El meu crim? haver dit boiano a un municipal situat damunt la trona que hi havía a les Avingudes, confluencia General Riera/Toni Maqués. El sen demà em dugueren devant el jutge quí, després de demanarme la filiació i aquestes coses que es demanen, es va interessar per la traducció de la paraula boiano ¿"que significa, laa palabra boiano"? em va demanar el jutge de guardia, a lo que li vaig contestar que no tenía traducció. Que era una expresió mallorquina, i prou. Una resposta que sembla va convencer al jutge en questió, ja que va ordenar la meva inmediata posada en llibertat.
      Va ser un vespre que no he pogut oblidar mai. Com segurament no podrà oblidar el fillastre del primer tienent de batle de l'Ajuntament de Palma, Alvaro Gijón. Un pollastre de vint anys que sembla es va passar de rosca a la revetla de Sant Sebastià del 2013. Duia una moixa com un piano i va tenir qualque cosa més que paraules amb una parella de la Policia Local. Quan el detingueren el jovençà no es va tallar gens ni mica a l'hora de les amanaces, segons publica avui Diario de Mallorca. "De mí te vas a enterar toda tu vida, que soy el hijo de Alvaro Gijón, y os va a empurar. Os voy a quitar el traje".
       Dos Policies Nacionals ajudaren a reduir al 'hijo de papá' i el traginaren al Quarter de Sant Ferran. Fins aquí, tot be i normal. La normalitat s'acaba quan a Sant Ferran compareix el ara ex cap de la Policia Local, Antonio Vera, i Alvaro Gijón, el padrastre del detingut, al qual posaren en llibertat en questió d'hores després de que el mateix Gijón, abusant de la seva condició de tinent de batle, i es suposa que entre altres coses, accedis a la zona de detinguts de Sant Ferran, cosa totalment prohibida als familiars de els detinguts, fet que reconeix el mateix Gijón.
        En poques paraules, que Alvaro Gijón, un de els polítics més soberbis i estirats de Ciutat, la va cagar, ara be, ell, que jo sápiga, al moment d'escriure aquestes retxes no ha presentat -en mancaria d'altra- la seva dimisió al batle Isern. Fa uns dies va dimitir un ministre a Gran Bretanya per una questió de moralitat. I poques semanes abans ho va fer un d'Alemanya. En poques paraules, que mentre a la resta d'Eurpa sembla normal aixó de dir "adeu, fins un altre día, l'he cagada i m'hen vaig", aquí, com de costum, no dimiteix ni Deu...







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada